Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jestli se domníváte, že tímhle sociálním inženýrstvím něco vyřešíte, musíte být dost naivní či odtržený od života. Rodiče, kterým bude záležet na vzdělání dětí, budou dál vyhledávat to dobré školy - a věřte, že nehledí ani tak na nějaké oficální (většinou zfalšované) tabulky, ale právě na doporučení jiných rodičů (kterým vy říkáte pejorativně pomluvy). A klidně budou vozit své dítě na druhý konec města, jen aby nebylo vystaveno šikaně nebo se mu dostalo špatné kvality výuky jen kvůli tomu, že ve třídě bude polovina jedinců, kteří nebudou bu´d schopni, nebo daleko spíš ochotni se něco učit a učitel bude většinu svého času nucen věnovat jim - a to nejen výukou, ale už jen tím, aby udržel ve třídě klid. Pokud píšete, že se zabýváte školstvím, tak takové třídy jistě dobře znáte. A je zcela logické, že rodič, kterému na dítěti a jeho vzdělání záleží, do takové třídy nebude chtít své dítě dát - a to nikoliv kvůli nějakému rasismu či xenofobii, ale ze zcela pragmatických důvodů

1 1
možnosti
Foto

J61a59n 25V67l65a97d97y46k32a

11. 11. 2015 20:09

Jaký sociální inženýrství? Autor tu píše, že v Ústí, jak je zde dobrým zvykem něco nefunguje tak, jak má, a jak jinde normálně funguje. Nikdo tímto zákonem nenutí rodiče, aby jejich dítě studovalo v místě bydliště, ale zaručuje tím, že v místě bydliště máte nárok na školu bez vyjímek.

Pokud dáte na doporučení, tak si klidně vozte dítě ze Skorotic do Svádova, ale nejprve musí mít všechny děti ze Svádova mít možnost se tam do školy dostat, pak až ostatní. Pokud ovšem ve Skoroticích je škola špatná, máte právo, jakožto obyvatel Skorotic, vyvýjet nátlak na své obecní zastupitele, ať se situace zlepší.

1 0
možnosti

nevím, co máte na mysli pod pojmem "normáílně funguje" - na tom, že jsme ono rozdělení na školské obvody převzali z dob komunismus, nevidím nic normálního.

A co se týká vašeho naivního požadavku na "vyvíjení tlaku na zasutpitele, když jhe škola špatná";-D...jaký tlak a jaké řešení chcete vyvíjet, když je ve třídě s 20 dětmi čtvrtina či více těch, co o výuku nemá zájem, do školy chodí jen občas, takže nejsou schopny udržovat krok se zbytkem třídy, nepíší úkoly, většinu výuky vyrušují a učitel (který nemá možnost víceméně žádného trestu) stráví polovinu času jen tím, aby je uklidnil a umlčel, takže na učení mu moc času nezbývá - o tom, že o přestávkách tyto děti šikanují a často i fyzicky napadají ostatní spolužáky.  Toto jsou problémy ve všech školách, ve kterých je  nezanedbatelná část dětí z tzv. vyloučeých lokalit a ještě nikdo nepřišel s návodem, jak to řešit - takže jediným "řešení" pro ty ostatní je vozit dítě, které se vzdělávat chce a nechce být terčem napadání, do jiné školy.

1 0
možnosti
Foto

J79a95n 48V39l25a78d18y69k11a

11. 11. 2015 21:13

Jak naivní? Já Vám nerozumím... Já si nemyslím, že řešením je utíkat, ale věc aktivně řešit! Pokud se mi něco nelíbí, tak se tomu postavím čelem. Učitel, který neumí ukočírovat 5 dětí je špatný učitel, ale i s tím se dá něco dělat. 

A ještě něco. Vy chcete aby někdo přišel s řešením. A není náhodou řešením právě to, že se těch 5 nepřizpůsobivých naučí od těch 15 přizpůsobivých, jak se mají chovat? Šikana je všude, nejen v těch vyloučených lokalitách a vždy je potřeba to řešit. Opět. Na úrovni škola, rodiče, žáci.

0 0
možnosti

Teoreticky to zní krásně - "že se těch 5 nepřizpůsobivých naučí od těch 15 přizpůsobivých, jak se mají chovat"... ovšem praxe je poněkud jiná... Tak proč se to tedy za ty desítky let skoro nikde nepodařilo? Že bychom tu měli 99 % špatných učitelů? To asi ne.... prostě to takhle nefunguje - jenom knížkách lidí, co si vymyslí, jak BY TO MĚLO fungovat... bu´d si nepřipustí, nebo se strašně diví, že to nefunguje

0 0
možnosti
Foto

Proč myslíte, že se to nepodařilo? Se mou chodilo do třídy 6 cikánů. 3 z nich makaj a vychovávaj děti jako každý jiný. Pokud se nebudou idi spolupodílet na nápravě, nic se nezmění. Vy chcete aby s tím někdo něco dělal, ale pokud možno bez Vás...

0 0
možnosti

no máte pravdu v tom, že jsem měla napsat že se to v cca 90 % nepodařilo - protože i já znám kladné výjimky. Ovšem když se podíváte jednak do škol a jednak potom romských lokalit, vidíte, jak to vypadá v těch zbylých 90 %.

A co se týká řešení - občan si volí a pak obrovskými daněmi platí své zastupitele právě proto, aby takové problémy řešili - takže nevidím důvod, proč bych je měla řešit já. A ať si různí sociální inženýři povídají o inkluzivním vzdělávání jakékoliv pohádky, jak  USA, tak třeba Velká Británie mají nejlepší vědecké výsledky a tím i dobrou ekonomiku právě proto, že děti, které se skutečně vzdělávat chtějí, nechodí do školy s těmi, co o to zájem nemají. Navíc - výsledkem současné snahy o "inkluzi" bude jen to, co je známé právě z těchto zemí - postupem času se vytvoří elitní soukromé či církevní školy a v těch státních to bude spíš taková "džungle před tabulí" (jestli tu knih znáte), na což doplatí především chytré děti z nemajetných rodin, které na ty lepší školy nebudou mít peníze

0 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1797x
Řídím se pravidly, že zkušenost je nepředatelná a že přiznáním chyb lze pouze získat. Klidně mě hledejte v oblasti hudby, o který ale zásadně nic nepíšu. Pracuju ve školství a taky trochu dělám do produkce. A punk!

Seznam rubrik