Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

H92a90n55a 25V25l22k83o82v15á

28. 1. 2016 21:16

Milý pane, o tomto něco vím a naprosto chápu, proč to vaše kamarádka nechce dělat nadále. Jsem trenérka, učím plavání a podobné asistentky mi děti na hodinu vodí. Jsem lépe placená, nicméně nestandardní situace nejsou v mé režii - snad to všichni pochopíte.

Co nechápu já je skutečnost, že se tímto systémem snaží děti popsané v článku (dříve byly žáky Praktických škol, kde bylo 8 žáků ve třídě) dostat do běžné školní docházky.

Z praxe vím, že stejně do školy chodit nebudou ( ve vyšších ročnících) , na vzdělání v běžných školách nedosáhnou (mají různé diagnózy a úlevy), jen se to bude muset papírově zařídit na úkor běžných žáků. A asistent pedagoga je ve třídě v podstatě na to, aby takovému dítěti látku tlumočil. jestli ji dítě pochopí, je ve hvězdách. Asistent nemusí mít Pdg vzdělání.

Takže za mne - asistent pedagoga - dopředu víte o co jde.

1 0
možnosti
Foto

Prečítal som si veľa prác, štúdií a rozhovorov s odborníkmi, pretože mám deti a chcem vedieť, čo má vplyv na to, aké budú v dospelosti. Dospel som k záveru, že zásadný vplyv majú 4 faktory, použijem IT terminológiu a zoradím to podľa poradia významnosti:

Hardware:

1. Gény - nedajú sa zvonku ovplyvniť, nesú základné predispozície dieťaťa. T.j., ak sú rodičia intelektuáli, bude ním aj dieťa, ak majú sklony k závislostiam, bude ich mať aj dieťa, ak sú motoricky zdatní, bude zdatné aj dieťa (vynechám, že sa to dedí obgeneráciu)..

Software:

2. Vplyv rovesníkov - ak sa dieťa dostane do nejakej skupiny rovesníkov, tí budú mať na neho väčší vplyv, ako rodičia a učitelia, ale gény samozrejme nezmenia

3. Rodina - asi je to jasné... v prvých rokoch života má zásadný vplyv, neskôr ho prebijú práve tí rovesníci

4. Učitelia - ako v každej profesii sú mimoriadne talentovaní a dokážu dieťa ovplyvniť, ale sú aj menej schopní, ktorí to robia, lebo inak sa bohužiaľ neuživia (neprijali ich na práva, alebo a na iné lukratínejšie odbory a toto bola posledná záloha, okrem humanitných vied).

Jediný z tých faktorov, ktorý vie štát ovplyvniť sú učitelia. Kedysi bol učiteľ PÁN NIEKTO http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=2447. Náš štát nepatrí štátnym úradníkom, ani nám. Patrí našim deťom a ich deťom. Čiže môj názor je ten, že podľa toho by sa mal aj chovať a do tej jedinej "veci", ktorú môže ovplyvniť má náležite investovať a precízne dbať aj na kvalitu výstupu investície. Je dos paradoxné, že učiteľ zemepisu rozpráva deťom o krajinách, v ktorých nikdy nebol... na rozdiel od svojich žiakov. Moja babička mala maturitu a to bola svojho času taká vzácnosť, že bola hneď za farárom a učiteľom, pričom široko ďaleko nemala nikoho rovného (manžel bol lesník, čiže rovnocenný :-)).

0 0
možnosti
Foto

Dnes je maturita zdrap papiera, ktorý pri pohovoroch takmer nikoho nezaujíma, je považovaná za samozrejmosť a nikdy som sa tam s ním ani neťahal. Dokonca niektoré firmy vymenovali odbory z VŠ, kde jednoducho diplomy z VŠ pokladajú za ekvivalent maturitného vysvedčenia... tak hlboko to kleslo.

Keď som sa hlásil na elektrotechnickú priemyslovku, bola to prestížna škola a aj žiaci s čistými jednotkami museli robiť skúšky. Bez skúšok boli prijímaní len žiaci, ktorí sa umiestnili na stupni víťazov minimálne v okresných kolách matematickej alebo fyzikálnrj olympiády, prípadne pytagoriády. O rok neskôr brali trojkárov bez skúšok. Do popredia sa dostali z ničoho nič ekonomické odbory a právo, kde zase vo veľkom fungovala protekcia a podľa toho fungujú aj súdy. Teraz si hovorím zlatý anglosaský systém...

Jednoducho povedané naše školstvo komunisti degradovali. Učiteľa postavili na úroveň robotníka, po revolúcii bol postavený na úroveň úradníka a doteraz nebola zjednaná náprava.

P.S.: Ja som technik. Mám oveľa vyšší plat, ako tí, ktorí zo mňa a mnohých iných toho technika urobili.

1 0
možnosti
PB

.... jako vedlejšák bych to dal,- cca za dvacku,- .... ALE po svým ! Vod září se jim z teho "valčíku" zatočí palica, - pokud se bude jednat o jedince tak to zmáknou, pokud se rodiče zblázní a bude se jednat o stovky žáku s různým hendikepem, tak to vzdají jak asistenti tak učitelé R^ !

0 0
možnosti
MR

Začíná tomu zvonit hrana, neboť současný sociální přístup a ochrana odčerpává značné prostředky z rozpočtu a bude potřeba hradit bezpečnost a infrastrukturu a navíc skončí dotace ... .

Něco podobného, ale z druhé stránky se stalo v minulém režimu kdy malý stát musel živit více jak 237 tisíc vojáků ... .

Je zde potřeba jít cestou udržitelnosti a zkušenosti předchozích generací jež s tím se taky potýkali.

Není možné tak aby na jednoho žáka jež má zdravotní problém, se plýtvalo statisíci korun, jen na zpřístupnění budovy, dále pak na asistenty a další pomůcky.

Na místo toho přidat učitelům a zlepšit pomůckovou vybavenost škol a zdravotně postižením vytvořit společné zázemí a pak se dohodnout třeba se školou o to kdy se společně budou učit s nějakou běžnou třídou ... .

1 0
možnosti
RH

Společnost by měla platit jen to, co se společnosti vrátí - zbytek ať platí mecenáši a dobrodinci!

0 0
možnosti
ZJ

.... české školství by si možná mohlo připustit myšlenku, že někteří žáci zkrátka NEJDOU VZDĚLAT. A jestliže přesto za pár let rozdá všelijaké tituly z různých gymnázií a vysokých škol lidem, kteří jsou pro praktický život nepoužitelní, tak je asi NĚCO ŠPATNĚ:-/:-/!

5 0
možnosti
Foto

Omlouvám se, chyba opravena. 8-o

0 0
možnosti
RH

"...učitelek, které dávno nad českým školstvím zlomili hůl" - snad "zlomily, ne? 8-o

1 0
možnosti
PN

P95e51t26r 21N93ě85m75e19c

28. 1. 2016 16:46

Roberte, a to je asi to nejdůležitější z celého blogu :(

2 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1797x
Řídím se pravidly, že zkušenost je nepředatelná a že přiznáním chyb lze pouze získat. Klidně mě hledejte v oblasti hudby, o který ale zásadně nic nepíšu. Pracuju ve školství a taky trochu dělám do produkce. A punk!

Seznam rubrik