Děkujeme za pochopení.
H92a90n55a 25V25l22k83o82v15á
Milý pane, o tomto něco vím a naprosto chápu, proč to vaše kamarádka nechce dělat nadále. Jsem trenérka, učím plavání a podobné asistentky mi děti na hodinu vodí. Jsem lépe placená, nicméně nestandardní situace nejsou v mé režii - snad to všichni pochopíte.
Co nechápu já je skutečnost, že se tímto systémem snaží děti popsané v článku (dříve byly žáky Praktických škol, kde bylo 8 žáků ve třídě) dostat do běžné školní docházky.
Z praxe vím, že stejně do školy chodit nebudou ( ve vyšších ročnících) , na vzdělání v běžných školách nedosáhnou (mají různé diagnózy a úlevy), jen se to bude muset papírově zařídit na úkor běžných žáků. A asistent pedagoga je ve třídě v podstatě na to, aby takovému dítěti látku tlumočil. jestli ji dítě pochopí, je ve hvězdách. Asistent nemusí mít Pdg vzdělání.
Takže za mne - asistent pedagoga - dopředu víte o co jde.
M65i12c48h14a12l 70G61r19e11š11l93i51k
Prečítal som si veľa prác, štúdií a rozhovorov s odborníkmi, pretože mám deti a chcem vedieť, čo má vplyv na to, aké budú v dospelosti. Dospel som k záveru, že zásadný vplyv majú 4 faktory, použijem IT terminológiu a zoradím to podľa poradia významnosti:
Hardware:
1. Gény - nedajú sa zvonku ovplyvniť, nesú základné predispozície dieťaťa. T.j., ak sú rodičia intelektuáli, bude ním aj dieťa, ak majú sklony k závislostiam, bude ich mať aj dieťa, ak sú motoricky zdatní, bude zdatné aj dieťa (vynechám, že sa to dedí obgeneráciu)..
Software:
2. Vplyv rovesníkov - ak sa dieťa dostane do nejakej skupiny rovesníkov, tí budú mať na neho väčší vplyv, ako rodičia a učitelia, ale gény samozrejme nezmenia
3. Rodina - asi je to jasné... v prvých rokoch života má zásadný vplyv, neskôr ho prebijú práve tí rovesníci
4. Učitelia - ako v každej profesii sú mimoriadne talentovaní a dokážu dieťa ovplyvniť, ale sú aj menej schopní, ktorí to robia, lebo inak sa bohužiaľ neuživia (neprijali ich na práva, alebo a na iné lukratínejšie odbory a toto bola posledná záloha, okrem humanitných vied).
Jediný z tých faktorov, ktorý vie štát ovplyvniť sú učitelia. Kedysi bol učiteľ PÁN NIEKTO http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=2447. Náš štát nepatrí štátnym úradníkom, ani nám. Patrí našim deťom a ich deťom. Čiže môj názor je ten, že podľa toho by sa mal aj chovať a do tej jedinej "veci", ktorú môže ovplyvniť má náležite investovať a precízne dbať aj na kvalitu výstupu investície. Je dos paradoxné, že učiteľ zemepisu rozpráva deťom o krajinách, v ktorých nikdy nebol... na rozdiel od svojich žiakov. Moja babička mala maturitu a to bola svojho času taká vzácnosť, že bola hneď za farárom a učiteľom, pričom široko ďaleko nemala nikoho rovného (manžel bol lesník, čiže rovnocenný ).
M77i86c61h94a65l 78G63r45e62š46l45i21k
Dnes je maturita zdrap papiera, ktorý pri pohovoroch takmer nikoho nezaujíma, je považovaná za samozrejmosť a nikdy som sa tam s ním ani neťahal. Dokonca niektoré firmy vymenovali odbory z VŠ, kde jednoducho diplomy z VŠ pokladajú za ekvivalent maturitného vysvedčenia... tak hlboko to kleslo.
Keď som sa hlásil na elektrotechnickú priemyslovku, bola to prestížna škola a aj žiaci s čistými jednotkami museli robiť skúšky. Bez skúšok boli prijímaní len žiaci, ktorí sa umiestnili na stupni víťazov minimálne v okresných kolách matematickej alebo fyzikálnrj olympiády, prípadne pytagoriády. O rok neskôr brali trojkárov bez skúšok. Do popredia sa dostali z ničoho nič ekonomické odbory a právo, kde zase vo veľkom fungovala protekcia a podľa toho fungujú aj súdy. Teraz si hovorím zlatý anglosaský systém...
Jednoducho povedané naše školstvo komunisti degradovali. Učiteľa postavili na úroveň robotníka, po revolúcii bol postavený na úroveň úradníka a doteraz nebola zjednaná náprava.
P.S.: Ja som technik. Mám oveľa vyšší plat, ako tí, ktorí zo mňa a mnohých iných toho technika urobili.
P73e32t69r 48B35r55o54d29s78k16ý
.... jako vedlejšák bych to dal,- cca za dvacku,- .... ALE po svým ! Vod září se jim z teho "valčíku" zatočí palica, - pokud se bude jednat o jedince tak to zmáknou, pokud se rodiče zblázní a bude se jednat o stovky žáku s různým hendikepem, tak to vzdají jak asistenti tak učitelé !
M50o53j19m81í14r 91R55o15d22e67n
Začíná tomu zvonit hrana, neboť současný sociální přístup a ochrana odčerpává značné prostředky z rozpočtu a bude potřeba hradit bezpečnost a infrastrukturu a navíc skončí dotace ... .
Něco podobného, ale z druhé stránky se stalo v minulém režimu kdy malý stát musel živit více jak 237 tisíc vojáků ... .
Je zde potřeba jít cestou udržitelnosti a zkušenosti předchozích generací jež s tím se taky potýkali.
Není možné tak aby na jednoho žáka jež má zdravotní problém, se plýtvalo statisíci korun, jen na zpřístupnění budovy, dále pak na asistenty a další pomůcky.
Na místo toho přidat učitelům a zlepšit pomůckovou vybavenost škol a zdravotně postižením vytvořit společné zázemí a pak se dohodnout třeba se školou o to kdy se společně budou učit s nějakou běžnou třídou ... .
R62o29b55e15r28t 69H13a64v12e91l
Společnost by měla platit jen to, co se společnosti vrátí - zbytek ať platí mecenáši a dobrodinci!
Z51d35e68n38ě19k 36J79a41n53s65a
.... české školství by si možná mohlo připustit myšlenku, že někteří žáci zkrátka NEJDOU VZDĚLAT. A jestliže přesto za pár let rozdá všelijaké tituly z různých gymnázií a vysokých škol lidem, kteří jsou pro praktický život nepoužitelní, tak je asi NĚCO ŠPATNĚ!
R17o76b68e13r62t 48H15a58v53e32l
"...učitelek, které dávno nad českým školstvím zlomili hůl" - snad "zlomily, ne?
P95e51t26r 21N93ě85m75e19c
Roberte, a to je asi to nejdůležitější z celého blogu :(
- Počet článků 10
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1797x